Nätverksaträff 12 november 2025

Publicerad 21 Oktober, 2025

Hybridundervisning: hype, hopp eller hybridvardag? 

Fyra år med Learning Lab Umeå – vad blev det av hybridrevolutionen? 

Efter fyra år går hybridsatsningen Learning Lab Umeå i mål. Vi summerar resan från covid-årens hybrid-hype till ett nuläge där hybridinslag i undervisningen blivit en del av det normala men kanske inte riktigt på det sätt vi trodde.  

Vid den här nätverksträffen får vi ta del av resultaten av fyra års utforskande verksamhet i Learning Lab Umeå. Vi har också bjudit in lärare och lokalplanerare som använt och utformat labbet för att dela med sig av sina erfarenheter. 

Learning Lab Umeå är ett samverkansprojekt mellan Umeå universitet och Akademiska med syfte att bygga kunskap kring pedagogik och rumsliga krav på hybrida lärmiljöer för framtiden. Sen 2022 har pedagogiskt och tekniskt stöd erbjudits till lärare som använder labbet, som i sin fysiska form är en helt vanlig lärosal i Naturvetarhuset specialutrustad med teknik och inredning för att stödja hybrida, interaktiva läraktiviteter. 

Moderator: Eva Svedmark, Umeå universitet 
Medverkande: ÅseTieva, Karin Fahlquist, Thomas Mejtoft och ChrsitinaWink, Umeå universitet, Rasmus Karlsson, Högskolan i Halmastad, Kajsa Winnes, Akademiska Hus   

 

Anmäl dig här

NyheterNyhetsarkiv

Nätverksaträff 12 november 2025

21 Oktober, 2025

Efter fyra år går hybridsatsningen Learning Lab Umeå i mål. …

Stora studiebesöksdagen 21 augusti 2025

22 April, 2025

Nu är programmet klart och öppet för anmälan. Studiebesöken följer samma tider på alla platser.

Nätverksträff 16 maj

16 April, 2025

Observera att träffen äger rum kl. 09.00–09.50. En tidigare inbjudan innehöll felaktig tid, men ovanstående är den korrekta.

Nätverksträff 21 februari

22 Januari, 2025

Forum Medicum: En lärmiljö som verkar omforma synen på lärande  När Medicinska fakulteten vid Lunds universitet skulle …

Medlemsbrev 2024

11 December, 2024

2024 börjar närma sig sitt slut och det har hänt mycket inom nätverket Rum för lärande. …