Erfaringer med studentaktive læringsformer i teknologirikt undervisningsrom

Publicerad 2 januari, 2017

Denne artikkelen beskriver bruk av omvendt undervisning og studentaktive læringsmetoder i et teknologirikt undervisningsrom, kalt ProLab, ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) i kurset Dynamiske Systemer høsten 2014. Grundig pedagogisk design og teknisk støtte var viktig for vellykket implementering av aktive læringsmetoder i ProLab for cirka 60 studenter. Opplegg for mye gruppearbeid og studentpresentasjoner i klasserommet var vellykket, studentene var fornøyde med kurset og resultatet ble økt læringsutbytte. Kurset i Dynamiske Systemer kan forbedres ved å innføre sterkere insentiver for å få studentene til å forberede seg til undervisningstimene.

https://www.idunn.no/uniped/2015/04/erfaringer_med_studentaktive_laeringsformer_i_teknologirikt_

 

 

 

 

NyheterNyhetsarkiv

Nätverkets styrgrupp har sammanträtt

24 april, 2017

Nätverket ”Rum för lärande” utsåg i Malmö förra sommaren en ny styrgrupp fram till nästa symposium. …

Simon Ydhag ny medlem i styrgruppen för nätverket "Rum för lärande"

9 februari, 2017

Simon Ydhag arbetar som IKT-strateg på Mälardalens högskola sedan maj förra året. …

Pre-seminarium planerat till IFALC 2017 i Minnesota

6 februari, 2017

Den 9-11 augusti 2017 genomförs IFALC 2017 (International Forum on Active Learning Classroom 2017) vid University of Minnesota I USA. …

Nya modellrum för lärande tar form på Malmö högskola

2 februari, 2017

Ni som var med vid nätverksträffen i juni i Malmö fick ta del av vårt utvecklingsarbete vid Malmö Högskola. …

Erfaringer med studentaktive læringsformer i teknologirikt undervisningsrom

2 januari, 2017

Av Tiina M. Komulainen, Christine Lindstrøm og Tengel Aas Sandtrø