Work in Progress: Development and Use of an Active Learning Classroom for a Course on Dynamic Systems

Publicerad 21 december, 2016

Our research questions were: 1) how to approach constructing the first Active Learning Classroom (ALC) in our tertiary institution?; 2) how to approach teaching an engineering course in an ALC when the instructor has no personal experience of active learning methods, or the education research such teaching methods are based on?; and 3) can we see a positive effect on student results after the first ALC trial?

This pilot project is a case study of a course in Dynamic Systems. It was taught by the same instructor during fall 2013 and fall 2014, using traditional lecturing and exercises in fall 2013 and active learning methods in fall 2014. 

 

https://www.asee.org/public/conferences/56/papers/11241/view

 

 

NyheterNyhetsarkiv

Rum för lärandes tredje symposium i Västerås

14 oktober, 2018

Den 8-9 oktober 2018 genomförde nätverket ”Rum för lärande” sitt tredje symposium. Denna gång vid Mälardalens högskola i Västerås. …

Rum för lärande – Symposium i Västerås den 8-9 oktober 2018

12 september, 2018

Nätverket Rum för lärande genomför för tredje gången ett symposium den 8-9 oktober 2018. …

Rom for aktive studenter 29-30 nov 2018

11 september, 2018

Våra vänner i Norge kommer den 29-30 november 2018 att genomföra en konferens kallad ”Rom for aktive studenter” i Tromsö. …

Studiebesök vid Uppsala universitet

5 februari, 2018

Nätverket har under januari-februari genomfört studiebesök vid Uppsala universitet. …

Forskningssamarbete med University of Minnesota

27 november, 2017

När 45 personer från nätverket Rum för lärande besökte University of Minnesota och deras konferens IFALC 2017 i …