Work in Progress: Development and Use of an Active Learning Classroom for a Course on Dynamic Systems

Publicerad 21 December, 2016

Our research questions were: 1) how to approach constructing the first Active Learning Classroom (ALC) in our tertiary institution?; 2) how to approach teaching an engineering course in an ALC when the instructor has no personal experience of active learning methods, or the education research such teaching methods are based on?; and 3) can we see a positive effect on student results after the first ALC trial?

This pilot project is a case study of a course in Dynamic Systems. It was taught by the same instructor during fall 2013 and fall 2014, using traditional lecturing and exercises in fall 2013 and active learning methods in fall 2014. 

 

https://www.asee.org/public/conferences/56/papers/11241/view

 

 

NyheterNyhetsarkiv

Nätverksträff 23 februari

31 Januari, 2024

När här och där blir ett: hybrida reflektioner från Learning Lab Umeå

Nätverksträff 1 december

14 November, 2023

Studieplatser vid Göteborgs universitet - fler, bättre och likvärdiga

Nätverksträff 10 november

12 Oktober, 2023

Higher Ed Learning Spaces: Thinking About the Whole Campus

Active Learning Nordic Summit - En nordisk konferens om undervisning i, och utveckling av, ALC-lärosalar.

28 September, 2023

Active Learning Nordic Summit- En nordisk konferens om undervisning i, och utveckling av, ALC-lärosalar. …

Nätverksträff 25 augusti

21 Juni, 2023

Ett år med Learning Lab Örebro – att driva högskolepedagogisk utveckling med utgångspunkt i ett tomt rum.